Ny tagg gör det enklare att placera sig i topp hos Google
Teamet bakom Microsofts sökmotor Bing har tagit fram en nya tagg som ger dig som SEO nya möjligheter att placera din eller dina kunders sidor på rätt position i sökresultaten. Att hamna i topp hos Google har aldrig varit lättare!
Som om inte detta vore nog, så finns även möjligheten att placera sidan före en specifik konkurrent, vilket skapar enorma möjligheter inom en tuff bransch.
Taggen som hjälper dig att placera sidan på rätt nivå i sökresultatet ser ut som följer och det enda du behöver göra är att ersätta ”sökord” med det sökord du vill ranka för och sedan sätter du önskad position för parametern ”set_to_position”.
<link rel=”SEO” query=”sökord” set_to_position=”1″ />
För att placera dig före en konkurrent, använder du följande tagg och där byter du ut ”*minkonkurrentssida.se” till din konkurrents adress:
<link rel=”SEO” must_be_before=”*minkonkurrentssida.se” />
Observera att den sistnämnda taggen endast kan utnyttjas en gång, men från och med 1 april 2014 kommer du kunna använda den upp till 50 gånger och det skapar onekligen stora möjligheter!
Uppdatering 2013-04-03
Det här var Bings bidrag till 2013 års aprilskämt och personligen tycker jag det var riktigt bra. Någon som vågar erkänna att han eller hon gick på det 😉
Dagens SEO-aprilskämt…?!
Vad får jag för pris? 😉
Aprilskämt?! Nej, det är dagens sanning och enda anledningen till att ingen annan kommenterat detta, är för att de har så fullt upp med att implementera koden på sina sidor 😉