Fortsatta problem med Nordea och deras Internetbank
För minst tredje månaden i rad är det problem med Nordeas Internetbank i samband med löneutbetalningarna, alltså när flest människor går in på Internetbanken för att bland annat betala sina räkningar.
På Nordeas Facebooksida är det många som ger utlopp för sin irritation och det med rätta.
Nordea sparar enorma belopp på att vi utför våra ärenden själva istället för att belasta kontorspersonal på bankerna, som man sparkar på löpande band eftersom vi gör deras jobb vid våra egna datorer, men de är inte nöjda med detta utan ska spara ännu mer pengar genom att betala så lite som möjligt för sin driften av sin Internetbank.
Om det är för klena eller för få servrar eller för lite bandbredd, har jag ingen aning om, men det är uppenbart att något är underdimensionerat och Nordea vet garanterat var problemet ligger, men eftersom problemen endast uppstår under månadssluten, så fortsätter de slingra sig.
Sidan fungerar oftast bra under lågintensiva perioder, men runt den 25, så segar skiten ihop fullständigt. Somliga kommer inte in alls och lyckas man komma in, så är det hopplöst att göra något eftersom varje sidladdning tar dryga minuten.
Nordea hoppas nog på att fler ska börja göra som jag – ansluta sig till e-fakturatjänsten eller lägga in räkningarna löpande som de trillar ner i brevlådan – då behöver man inte gå in på Internetbanken i slutet på månaden.
Dessvärre missade jag lägga in ett par räkningar som kom i förra veckan, så nu sitter jag på deras sida och försöker lägga in dessa och det tar tid – väldigt lång tid!